En till vecka som gått förbi.

Fredag igen alhamdulillah, veckorna går så snabbt nu på sommaren och man vill verkligen ta till vara på varje dag. Bland det bästa jag vet med Sverige är naturen. Alla årstider har sin charm, utan variationen mellan dem skulle varje inte vara så speciell. Sommaren här är helt underbar mest för att vi får längta så mycket efter den under de kalla mörka månaderna. 
 
Fredagsgodis och mathandling stod på schemat, spännande va?! : ) Vi gick ut hela familjen på en promenad mot centrum. Medans pappan gick till fredagsbönen hängde jag och kiddsen i diverse lekparker i området. Tyvärr hände även något tråkigt senare när vi mötte upp pappan igen. Två personer gick förbi oss, tittade och spottade ur sig ett nedsättande ord till oss. Vet ni, jag har aldrig förstått den här drivkraften hos människor som kan få dem att tappa allt förnuft, goda beteende och moral när de ser oss (dvs en kvinna i niqab och en man med skägg). Om man  känner att det är så svårt att behärska dig själv varför kommer man inte fram till mig direkt och säger det man vill? Många har åsikter om muslimer men ingen vågar riktigt stå för dem när det kommer till kritan eller när de blir konfronterade men att hosta ur sig kommentarer eller fula ord bakom ryggen på en eller kanske tom skrika efter en är det många som "vågar" minsann. 
 
Nog med det, alhamdulillah allt är kheyr för muslimer. Vi gjorde resten av dagens ärenden, vi höll nästan på att glömma fredagsgodiset i affären men alhamdulillah vi kom på det innan vi kom till kassan. Till lunch åt vi foul, har ni ätit det någon av er? Jag älskar verkligen foul! När jag studerade levde jag på foul, släng dig i väggen nudlar. Foul är jätte gott, speciellt med färska tomater och vitost, och framförallt så är de väldigt nyttiga. De innehåller bla väldigt mycket protein och järn mashaallah. Glömde jag säga att det är enkelt att göra foul också : ) En perfekt lunch med andra ord. 
 
Foul med färska tomater, vitost och massa olivolja. Under en riktig sommarbild. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback