Tidig morgon.

Godmorgon kära läsare! Idag vaknade lillkillen tidigt. När de somnar sent borde de ju vakna sent också men inte den här lilla mannen. Nu ligger jag på mammas soffa och värmer mig under en filt och lillemannen sitter på golvet bredvid mig och leker. Trots att jag bloggar från mobilen har jag helt enkelt inte hunnit blogga. Det blir väl så när man är på resande fot. Vi har gjort en del små utflykter, plockat blåbär och i fredags hade vi en playdate :) mashallah det är så roligt att träffa systrar jag känt innan jag gifte mig och innan jag fick barn. Det var så länge sedan vi träffades men nu satt vi där och pratade fast med tre ungar som busade omkring oss :) Tiden går så fort subhanaallah. På tal om att tiden går fort, snart är det Ramadan mashaallah. Må Allah låta oss uppleva detta års Ramadan! Inshaallah alla i min familj har semester under Ramadan så jag hoppas att man kan bryta fastan tillsammans. Maghrib är ganska sent nu under denna Ramadan så det kommer nog bli svårt för mig och min gubbe att bjuda in vänner att bryta fastan. Jag hoppas verkligen vi lyckas göra Ramadan speciell för våra barn också, framförallt för vår stora kille. Jag har lite planer på att göra en Ramadan-kalender. Men nu när vi fortfarande är bortresta vet jag inte om jag ens hinner, fast det kanske inte gör något om jag syr klart den under Ramadan också. Det skulle vara kul att höra vad ni har för tips på aktiviteter eller liknande för barn under Ramadan, skriv gärna en kommentar vad ni brukar göra inshaallah :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback