Ang det här med kommentarer av folk.

Att få höra kommentarer eller fula ord är något som de flesta av oss muslimer är vana vid. Det är mest icke-muslimer som jag blir dåligt bemött av men tyvärr märker jag att även andra muslimer visar dåligt beteende gentemot mig, vilket är oerhört ledsamt subhanallah. 
 
Jag skulle aldrig kunna betee mig så som många människor beteer sig mot mig. Jag är muslim och jag tycker självklart att Islam är den sanna religionen. Så i enlighet med min religion tycker jag att exempelvis kvinnor ska täcka sig. MEN jag skulle aldrig plötsligt säga saker som "fy f*n" eller liknande efter kvinnor som inte är täckta. Jag  ropar inte fula ord eller elaka kommentarer efter folk. Jag spottar inte åt någon, skrattar eller fnissar åt någon eller försöker dra i någon annans kläder.
 
Så, jag funderade lite på varför det är såhär. Varför så många icke-muslimer behandlar oss på ett sätt och muslimer aldrig beteer sig likadant tillbaka mot icke-muslimer. Det enda naturliga svaret är att vi vet att vi muslimer är på sanningen. Så enkelt är det alhamdulillah. 
 
Jag vet att islam är sanningen så det finns inget intresse för mig att lägga min energi på att "bråka" med andra som inte är muslimer. Det är ologiskt, eller hur? Om jag vet att jag är på sanningen varför skulle jag då behndla andra som inte är det dåligt? Tvärtom så önskar jag för icke-muslimer att deras hjärtan ska öppnas för islam. Om icke-muslimer verkligen tycker att deras livsåsåkning är bättre än min borde de väl försöka övertyga mig att lämna islam och följa dem, men de gör de inte. Det enda de säger till mig är elaka kommentarer och fula ord, och det är därför som dessa ord gör mig bara ännu mer säker på att islam är den sanna relgionen från Gud. 
 
 Jag och familjen var ute en stund idag när det slutat regna. Jag tog några bilder på dessa vackra blommor mashaallah. Det ser så vackert ut när regndropparna ligger kvar på bladen.
 
 
 
 
Trackback