Äntligen hemma.

SubhanAllah vilket varmt och soligt väder det varit den senaste veckan! Det är lustigt att sommarvärmen överraskar mig lika plötsligt varje år. Fast detta år var det kanske lite mer påtagligt eftersom jag upptäckte att varken storebror eller lillebror har så mycket sommarkläder. Ops, dags att hitta lite nytt till dem med andra ord. Min sommargarderob är fixad sedan länge, för typ 4 år sedan köpte jag byxor i crepetyg och tunikor i tunn bomullstyg och mashaAllah de funkar än. Jag skulle aldrig klara av att ha på mig typ leggings eller andra tighta byxor, tighta kläder överhuvudtaget. Jag har bara på mig kläder som sitter löst när det är varmt ute, då blir det mycket mer luftigt och svalt under niqaben.
Det märks på småkillarna att vi varit ute mycket. Plötsligt så börjar de vakna efter kl 8 på morgonen, alhamdulillah. Trevligt att kunna vakna av sig själv, ligga och dra sig lite och hinna förbereda frukosten lite istället för att väckas av någon som hoppar på en eller petar mig i ansiktet.

Jag ska lägga upp lite bilder på vad vi gjort den senaste tiden inshaAllah. Egentligen gör vi inget speciellt, vi gillar helst att promenera i skogen när det är sommar. SubhanAllah naturen är så fantastisk och perfekt. Alla är olika men för mig är det viktigt att vara ute i naturen. Visst är det härligt med frisk luft men det är så fantastiskt att se alla vackra ting Allah skapat, att reflektera över hur perfekt allting är som Han skapat och Hans kraft. I skogen nära oss ligger flera stora träd omkull blåsta, tänk vilken kraft som lyckats välta dem!

Jag håller på och fixar gardiner till balkongen. Det låter kanske lite konstigt men det är verkligen full insyn och det vill vi inte riktigt ha. Ni ska få se när allt är klart inshaAllah. Men, nu frukost (gröt, ägg och hallon&päron juice) och sedan ut med kiddsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback