Bland buskar och ris...

...gillar jag att sitta under sommarens varma dagar. Jag pratar ju såklart om att plocka blåbär. Att plocka blåbär hör ju verkligen till sommarens höjdpunkter och det är så underbart att kunna slänga egenplockade blåbär på filen eller baka en paj med dem. Det gäller verkligen att ta tillvara på dessa underbara gåvor som Allah välsignat oss med under sommarmånaderna här i Sverige. Blåbär, hallon, lingon, smultron, fläderblommor, körsbär mashaAllah så mycket frukt, bär och blommor att hämta helt gratis från naturen! Mycket kan man använda dem till så som sylt, pajer, saft, marmelad eller bara äta dem som de är (kanske inte fläderblommorna..). Varje gång vi är ute spanar jag på blåbärsriset och hallonbuskarna, uppe i träden efter körsbär, och på fläderträdets blommor. Inget är moget än men snart så inshaAllah.

Förra årets blåbärsskörd och under två bilder från 2007 när jag, min mamma, morfar, lillasyster, moster och kusin plockade blåbär. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback