Fredag igen mashaallah

Alhamdulillah vi fick vara med om en till fredag, som är den bästa dagen av veckan mashaallah. Vi städar och plockar undan här hemma så det är rent och fint, sen åker pappan till fredagsbönen medans jag och ungarna hittar på något annat. Idag var vi hemma på dagen, vi lyssnade på surah al-Kahf, städade, lekte m.m. Sedan gick hela familjen ut på en liten promenad till affären. Yes, fredagsgodis alhamdulillah!
 
Jag passade också på att handla lite annat till mitt nya projekt här hemma. Det har redan blivit dags att skörda från naturens skatter. Du blommar (iaf här i Göteborg) fläderträdet mashaallah. Så i affären köpte jag socker (4 kg *gulp*), citroner och citronsyra. Alhamdulillah i området där jag bor finns det gott om fläderträd så jag passade på att plocka med mig ca 60 blommklasar hem. Jag tror inte så många känner till flädersaft/fläderblomssaft för jag ser aldrig någon annan gå och plocka fläderblommor. Men inshaallah kanske fler blir sugna att prova efter detta inlägg : )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback