Pressat projekt.

Nu i veckan var jag och kiddsen ute i skogen och samlade lite fynd till vårt senaste projekt. Pressa växter, blommor och blad. Det blev väl mest jag som stod för arbetet, ehum, men jag erkänner att jag tycker det är roligt med pyssel. Vi gick en ganska bra bit och längs med vägen samlade jag ihop olika blad, växter och blommor. När vi kom hem sorterades dem upp och lades mellan papper i böcker och på med en 8 kg tung kettlebell. Jag lät växterna ligga så i några dagar sedan bytte jag papper (jag la dem mellan tidningar bara) och sedan på med böcker och kettlebell igen. Det ska tydligen ligga och torka ganska länge, ca 3 veckor, men det vet jag inte om jag har tålamod till. Jag hoppas att ni snart ska få se resultatet inshaAllah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback