Trötthet resulterade i hejdundrans massa bullar.

Vi hade planerat in att smått börja vända på barnens dygn här hemma. Till Ramadan hoppades vi att barnen skulle orka vara uppe lite senare på kvällen och sedan sova lite längre på morgonen. Jag kan tänka mig att det blir tufft att vakna tidigt med två pigga barn, fasta hela dagen och underhålla barnen, våra barn är väldigt aktiva mashaAllah så att sitta inne och ta det lugnt är inget alternativ som funkar speciellt länge för oss.

Men våra barn var inte med på de här nya planerna. Att vara uppe sent var absolut inga problem, bara kul, men att vakna sent var ingen intresserad av. Den "missade" sömnen togs igen med en extra vila, tyvärr inte samtidigt dock. Så hela projektet slutade bara med två ännu mer tröttare föräldrar. Allah vet bäst, självklart så tänker jag mycket på mina barn och deras rättigheter. Dagarna kommer vara långa, det ska finnas tid till dyrkan, till barnen och mycket annat. Jag hoppas att Allah underlättar för oss under Ramadan och hjälper oss att ta till vara på vår tid.

Hursomhelst, när jag kände mig som mest trött igår drog vi igång ett bull-maraton-bak här hemma. Alhamdulillah jag hade hjälp från en syster och lilla storebror, som åt mest deg än hjälpte till. Vi gjorde två satser så vi testade att baka med två olika sorters mjöl, vanligt vetemjöl (icas) och manitoba cream (finax). Jag trodde det skulle vara mer skillnad men det var det faktiskt inte, varken på storlek, smak, eller utseende. Gott blev det iaf alhamdulillah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback