Tyst på bloggen...

...betyder fullt upp i "verkliga" livet. Den här helgen har bara försvunnit, ofta brukar vi ta det lugnt iaf en dag under helgen. Jag är verkligen en sådan person att även om jag har tid på vardagen så skjuter jag upp saker till helgen, gamla vanor sitter i.

I fredags var vi ute med barnen en stund på förmiddagen, inte speciellt länge för det blåste så kallt. Vi drog hemåt och pappan drog till fredagsbönen. Medan lillebror sov middag passade jag och storebror på att baka, det blir bara på fredagar som jag tar mig tid att baka för den dagen ska ju vara lite festlig. Det blev äppelkaka med marsipan, så gott! På kvällen fick vi besök. Vi fikade (äppelkakan, glass, kakor, godis, läsk, te, här snålar vi inte på kalorierna ska ni veta!) och spelade lite när barnen somnat. Jag tycker det är mycket trevligare att spela familjespel med familj och vänner istället för att se på tv eller film. Är det kanske något typiskt för svenskar att spela familjespel? I min familj är det ofta givet att efter fikat när vi har gäster så spelar vi något, alfapet, monopol, TP m.m. Jag tycker det är mycket roligare att spela tillsammans än att alla sitter och glor på en skärm.


I lördags åkte vi hem till svär-familjen. Vi lagade mat, åt, och fikade. Vi hann tom fika ute innan det blev dags för oss att åka hem med två busiga men trötta ungar. Mamman var också väldigt trött, när vi kom hem snurrade det i huvudet som om jag åkt bergodalbana subhanallah.


Nu när jag summerar helgen ser jag att jag har tydligen hängt ganska mycket i köket den här helgen. Fast idag blev det mycket tid i köket för att jag senare inte ska vara i köket. Vi åt frukost idag (söndag) på balkongen. Kyligt i luften men solen värmde, så härligt att ligga och sola lite. Jag har gjort 30 st minipizzor idag. De proppades in i frysen, utom en som en liten gubbe norpade åt sig, så när det är varmt ute inshaAllah kan vi lätt ta med oss mellis/lunch ut. Åt bästa middagen idag också, perfekt avslut på en underbar helg alhamdulillah.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback