Utflykt!

Vi är lite spontana här hemma idag så jag, min lilla mamma och mina två ännu mindre ungar åkte ut till Tyresta naturreservat. Ni som älskar natur och att promenera; åk dit! Det är så fint där mashaallah. Det finns djur där så som hästar, getter, kaniner och flera olika slags höns. Men det bästa med Tyresta är alla promenad och vandringsleder. Det finns tom en barnvagnsslinga som passar till barnvagnar och barn :) Det finns också ett litet museum där som är så fint. Det är inte så stort men det är gratis att gå in. Där finns det olika montrar uppställda med modeller av Sveriges olika naturer. Från havet upp till södra Sverige och vidare till Norrland. De har ett skåp med massa luckor för barn. Bakom luckorna gömmer sig olika saker, exempelvis känna på iskall snö, ett öra, en älg som andas (eller va det björn?) och massa annat. Tyresta gård/naturreservat ligger i Haninge söder om Stockholm. De har en hemsida med info. Om ni bor i Sthlm eller har vägarna förbi rekommenderar jag er att åka dit inshaallah och njuta av naturen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback